Inskolningen färdig..tror jag

På måndag så ska jag bara lämna av Felix.Halv nio ska han vara där, och så ska jag hämta honom halv två. Allt har gått jättebra, han har hittat nå grabbar som han verkar leka väldigt bra med. Fröknarna verkar vara suveräna, men på ngt sätt så saknar jag fröknarna från hans förra dagis. Men man vänjer väl sig, huvudsaken är ju att han trivs.
I helgen vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Hade velat hälsa på A och hennes guldklimp Theo som är 1½ vecka, men jag vågar inte då min mage fortf krånglar.Tänk om det skulle vara ngn magbacill. Jag skulle dö av ångest om jag skulle lyckas smitta honom. Skönt i alla fall att det är helg och inga planer. Då kan man göra det som faller en in. Genom att ekonomin inte ligger sådär på topp alldeles innan lön och föräldrapenning så blir det nog inga stora utsvävningar.

Idag är det sista anmälningsdag till D:s och hans polares fest. Det är ganska många som kommer, men ännu fler som inte gör det. Kan täkna mig att det är många som passar på att åka bort genom att det är samma helg som valborgsmässoafton. Ca 50 pers blir det nog i alla fall.

Linus pratar bara mer och mer, o jisses vad han har börjat förstå saker! Helt sjukt. Snacka om att man inte har lika stora "krav" eller vad man ska säga på andra barnet jämfört med första. Han hänger liksom bara med på nåt sätt. Fast samtidigt så har man ju lugnet att kunna njuta av "resan" på ett anant sätt nu tycker jag.

Nu vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Linus sover, och Felix är trött efter dagen på dagis så det blir kanske lite memory, och sen blir det nog så att vi går ut och myser i solen. Det är ju underbart väder idag.


Tänk, snart kommer rabatterna att var fulla av såna här, UNDERBART!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0