så var det gjort

japp.. då var det gjort då. Jag har sagt upp mig fr min stjänst på accent. Är ju bara 5 tim/v, men oj vad jag kommer sakna jobbet.. o vissa personer :-)
Jag kommer att jobba under uppsägningstiden och sen några veckor i sommar.. men sen är det schlutt! ska bli spännande o se vad som kommer hända! jag har ju några alternativ o välja på så det känns ju bra! hade ju helst varit kvar på accent.. men men.. man får ju faktiskt inte alltid som man vill !  Ibland får jag värsta paniken.. för att jag inte vet helt säkert vad jag kommer göra till hösten. Dom som känner mig vet ju att jag har ett "litet" kontrollbehov :-) Men ibland så känns det bara spännande! jag ser det som en nystart! förutom att få vara kvar på accent så finns det ett alternativ som skulle vara helt underbart, men det får jag återkomma om när jag vet lite mer.
Har sökt några jobb men det är ju ca 300 sökande på varje tjänst.. minst. Det får lov att lösa sig helt enkelt!

Felix fick feber i natt! känns inte så konstigt då han faktiskt varit frisk länge. Han klagar mkt på halsen så jag hoppas att han inte fått min halsfluss som jag precis avslutat en penicillinkur för. Det var verkligen halsflussen fr helvetet! jag har aldrig varit med om ngt liknade då det gäller halsfluss.. o då har ju jag haft en hel del när jag var yngre! Läkaren som kollade i halsen sa att "du plågas som jesus", vet itne om hans ordval berodde på att det var påsk :-)  Jag var på vårdcentralen 3 ggr innan jag fick penicillin.. tack sjuklvården! det han liksom bli riktigt illa. Läkaren trodde också att jag hade körtelfeber, dom tog inga prover men jag tror faktiskt att det var det. Är mkt piggare nu men är fortf helt slut i kroppen.. o körtlarna under armarna i, ljumskarna och på halsen är svullna fortfarande.

Idag så ska Linus åka till mormor för lite egentid! Jag o pappa o felix ska ha mys! typiskt att felix skulle bli sjuk just idag, var lite skraj att mamma inte skulle våga ta linus pga smittorisk.. men som tur va så gör hon det ändå! vilket är tur.. lillgubben har packat hela tiden.. den timmen han har varit vaken. Felix är ändå laddad för en filmkväll med mammsen o pappsen! i morgon är det jobb för mig. Sen blir det majbrasa! hopaps felix har piggat på sig såpass att han orkar gå! Farmor o farfar, mormor o morfar o janne och christina o agnes skulle ju komma o äta middag i morgon innan , vi får väl se hur det blir!

Nu ska jag göra frulle till mina älsklingar! misstänker att det kommer att bli i soffan.. felix är inte så kaxig! bara o hoppas att vi slipper krupp eller astmaanfall!
Ha en underbar helg o en trevlig sista april i fall vi inte hörs ngt mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0