gnällblogg

ha! jag tror jag ska döpa om detta till gnällbloggen! det är så det känns just nu!
Daniel åkte på magsjuka igår, o är däckad än! först trodde jag att det berodde på den starka penicillinkuren han äter för bihåleinflammationen! 6 tebl kåvepenin om dagen.. blir gött för magen de.
Ingen av mig felix o linus har åkt på det.. än.. linus klagade på magen i morse.. o felix igår.. så vi får väl se.
Hoppas på att det var pga penicillinet ändå!
Jag förstår faktiskt inte vad vi har gjort för ont för att ha det såhär! jag menar.. det ahr ju varit jäkligt tidigare år i jan/febr.. men det är det ju för ganska många.. speciellt för dom som har två barn tror jag  , då det kastas fram o tillbaka. Men i år är det ju löjligt!! Det är grej på grej på grej!
I torsdags pajjade diskmaskinen också! yyyaaaayyy! skitkul.. inte! Köpt en ny för 6000! hej då 42" tv :-(
så.. det är jättekul att ha ett berg av disk i köket.. en döende man.. två barn som klättrar på väggarna o en övertrött jag här hemma.. Semester ja tack!Om vi ändå hade kunant vara ute idag o åkt lite snowracer o byggt snögrottot.. -17 stod termometern på vid lunch.. nej tack!
nog gnällt.. det hade faktiskt kunnat vara värre! vi är ju friska på somrarna i alla fall.. ha..ha.....ha..Näe.. skämt å sido... det hade ju faktiskt kunnat vara riktigt illa.. I grund o botten är vi ju frisk i alla fall! Får se det som så att barnen kommer att vara sjukt friska då dom börjar i skolan!

Det har hunnits med en del här hemma idag ändå. Jag Linus o Felix har bakat, vi har haft sångstund, jag har tvättat.. tvättat ... o tvättat lite till... ja.. o så en del annat smått o gott.
Ikväll hoppas jag att Daniel är så pass levande att han kan pilla lite på diskmaskinen så jag slipper handdiska mera!

Bilder från födelsedagen är bara o glömma.. kom lite diarrér o panik emellan igår.. o nu orkar jag inte.. kanske ikväll.
En mycket negativ Anna beger sig ut med hunden.. fattas väl bara att han ahr diarré också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0