haha!

Är tvungen att skratta då jag läste mitt förra inlägg! mina reserver var slut då.. ha ha.. det har ju fortsatt efter det. Linus åkte ju på lunginflammation, som läkarna missat genom att dom skyllt på astman i 3 veckor! Juldagen firade vi på primärvårdjouren då första penicillinet han fick var för svagt! Efter det så har han hunit med en feberomgång till, även felix. Men nu har dom varit feberfria i 2 dagar..peppar peppar! Linus var på en koll hos läkaren igår då han varit så sjuk sen i oktober men det såg bra ut :-) Lite röd i örat, som han även klagade över igår kväll, men lite ipren hjälpte o han verkar inte ha så ont idag. Idag ska vi till Lina o det ska bli jättekul! ser verkligen fram emot det :-) tänk om man kunde ses oftare!

trots att jag fortfarande känner mig hängig.. den här jäkla förkylningen har hängt i sen 20 nov!!!! helt gaaalet! men ..som sagt.. trots det så va gårdagen ganska trevlig! Jobbade med Louella hela dagen och skrev även på anställningsavtal på min "lilla" fasta tjänst! Den är ju bara på 5 timmar i veckan, men det blir ju alltid mer o jag är toknöjd ändå! för första gången sen jag sa upp mig från guldfynd för 6-7 år sen så har jag fast, o förhoppningsvis så kan tjänsten bli större framåt sommaren :-)  Känns såååå skönt! jag trivs så himla bra på jobbet och jag har insett att det är faktiskt inte många som har den lyxen. Att få tycka att det är roligt att gå till jobbet varje dag! Har ju fått höra många som inte trivs med chefer, arbetstider, m.m under de år jag hoppat runt på olika ställen! men tänka sig.. jag trivs med allt jag :-)
bara o hoppas på att jag får bli frisk snart o att jag håller mig frisk., o barnen såklart. Är jobbigt att känna stressen över att vara hemma från jobbet. Är helt sjukt egentligen att man ska behöva oroa sig, men vissa är ju så att dom inte tror på att man är sjuk o blir sur då man måste vara hemma! Sist jag var såhär sjuk så länge o ofta var 99- eller 00- då jag jobbade på nummerupplysningen. Det var helt sjukt! jag hade lunginflamamtion o halsfluss o ja g vet inte allt.. var nästan värre då än nu. Men o andra sidan så var "alla" mina sjukdomar obehandlade då så det va inte så konstigt jag mådde dåligt. Men nu kan det ju bara bli bättre!! Min itp(blodsjukdomen) , Endometriosen, och Ibs:en är under kontroll o jag tror att förkylningen börjar släppa sitt grepp. Dunderhostmedicinen läkaren skrev ut häromdagen verkar hjälpa!
Är helt sjukt vad det kan svänga egentligen, från maj förra året till i år hade jag nog ingen sjukdag för mig själv, men en vab på Linus då han ramlade ner för trappen(usch) men from Juni i år så har jag o kidsen haft riktig otur! Men som sagt, det kan ju bara bli bättre!

Näe.. nog pratat om sjukdomar!  Idag ska jag som sagt till Lina! Så det är nog dags att lägga på ett kol om jag ska hinna kasta i älsklingarna lite mat innan vi drar.... jag börjar bli sugen på att bara kasta i dom en korv när vi kommer till stan! Lat.. svar ja:-) I morgon är det jobb igen!:-) Sen ledig helg, o då jäklar ska det fixas i grabbarnas rum.. ja.. igen! ska göra så att det blir mer som varsitt rum i deras sovrum.Får se om vi lyckas. Bilder kommer efter helgen, om jag blir nöjd vill säga :-)
Lekrumamt ska avvecklas.. lite grann.. bara de större grejerna ska va där! tror jag ska häna på loppisen dom ska ha i stan snart o sälja alla jäkla grejer vi har som bara ligger!
Ja herregud.. va mkt snick snack det blev nu.. så jag tror jag avslutar!
Mot ett nytt härligt år, en härlig sommar o mot en friskare familj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0