paniiiiiiik

ja i morse när jag vaknade så fick jag paniiiiiik! vart är barnen! stirrade i sängen bredvid mig där jag vet att dom legat 3 timmar tidigare, kollade på klockan, 8.25.. dom måste ju vara vaken! spanade mot tv:soffan efter två små huvuden uppstickandes ur ett täcke.... men näe.. inget täcke.. o inga huvuden!!! dom kanske sover o sina sängar.. men näe.. kollade mot deras rum.. alldels ljust.. dom kanske leker där inne.... lyssnade.. alldeles tyst, och dom är ju inte kända för att leka tysta leken direkt!!
Lyssnar noga för att höra om dom är nere.. inget ljud(tanken att springa upp o leta slog mig liksom inte:-)  ) sekunden senare kom jag på att... just ja... daniel tog dom ju till dagis 7 i morse! Var ju över 1 månad sen, tror jag, som dom var på dagis så jag var lite ovan.. o så det att dom alltid brukar komma o pussa på mig innan dom drar om jag börjar senare o ligger kvar i sängen o snusar.
Efter att min trötthjärna piggnat på sig så har jag försökt göra lite nytta nu på morgonen. Fixa med bild till tidningen inför vår älskade Linus 3-årsdag, fixat med bilder till hans album som han så innerligt har önskat sig. Måste framkalla bilderna till felix album också. Jag tror att det är det han önskar sig mest av allt på sin femårsdag. att jag ska göra ett sånt album han fick då han fyllde ett. han kollar i det albumet så gott som varje dag!
dom lär ju inte bli så besvikna över sina andra presenter heller! jag fyndade ju på toys´r us rea. Fyndade med stort F!!! köpte ngn sorts infraröd styrd starwars skapelse, som skulle ha kostat två tusen, men som kostade 300! nedsatt sis sådär 1700 kr! sånt gillar jag! o linus får ett sånt där tv spel med cars! skulle ha kostat över 700 men kostade 350, det gillar vi också :-)

Jobbar 14-20.15 idag. Skönt att hinna göra lite nytta, utan barn, innan jag drar till jobbet. Vilket lyx! Får se hur länge dom håller sig friska nu då! kan ju bli en ond cirkel igen nu när dom varit borta så länge på dagis o ska vänja sig vid alla baciller, Pratade med dagis i morse ang kvartssamtal, o då sa dom att dom har en del inskolningar nästa vecka o att då brukar många barn bli sjuka då det kommer nya baciller. Vi hoppas att det INTE stämmer! men.... om dom nu ska bli sjuka, så passar ju nästa vecka ganska bra då jag bara jobbar en vardag, jobbar helgen men då är ju dani hemma! har fått riktigt bra pass den här månade, trots att jag var föräldraledig till den 10:e.
Jag har bestämt att jag inte ska stämpla då det bara blir strul med a-kassan o genom att vi tycker att vi klarar oss tillräckligt bra på de pass jag får. Min boss är så snäll så hon försöker ge mig alla pass hon kan:-) tack!

Jag är tokladdad inför helgen då vi ska fixa i barnens sovrum! genom att dom är hemma så kommer det nog inte bli ngt målande.. stackarna får leva med den hemska färgen ett tag till. Men förhoppningsvis kommer vi lyckas få till det så att dom får varsin hörna.
Hade tänkt att jag skulle lägga in lite bilder. Men jag tycker att det tar sån jäkla tid o jag måste verkligen skicka iväg beställningen på Linus bilder till albumet så jag får göra det i helgen.. om jag har tid :-)
ha en underbar helg! det ska jag ha! och jag ska även ha en underbar fredag, på mitt underbara jobb, o sen fredagsmys med min underbara man! tänkt vad allt kan känans underbart bara man får vara frisk :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0