periodare

Ja, jag är nog periodare då det gäller att blogga! eller ...så är jag en upptagen småbarnsmamma.. till två... det är nog en kombination.
Gårdagen var ljuvlig! linus var på dagis hela dagen utan att dom ringde o sa att han hade feber. Men men, vi ska väl inte ropa hej !  äntligen börjar det kännas bättre!
Var ganska lugnt på jobbet igår, folk är mest ute efter rea! jag fyndade som vanligt! dels i vår butik, den bästa i hela birsta city, (Accent!!!), o även på kappahl fyndade jag rejält! hittade en morgonrock med knappar, superpraktiskt på badstranden på sommaren, tre ursöta byxor till grabbsen, en stickad tröja som felix gått o blängt på.. o allt detta till det underbar priset.. 285:-, ordinarie priset på morgonrocken var 249:- FYND! jag har redan klurat ut hur jag ska försvara detta fynd för min man.... jag ska som alla sluga kvinnor.. räkna ut hur mkt det skulle ha kostat...  o på det viset kunna berätta för honom hur mkt vi har sparat på detta inköp! och han kommer att svälja det med hull o hår! mmmoooohahahahaaaaaa!

Idag var det då dags för operation "göra om barnens sovrum o lekrum" ....igen! tanken var att dom skulle få varsinn hörna i rummet! jag har frågat dom om dom vill ha eget rum, men båda svara hysteriskt att dom vill fortsätta dela ! ikväll ville dom somna i felix säng. Men felix kollade på fångarna på fortet o linus däckade innan.. så det blir kanske i morgon då.
Det har gått ganska bra idag även fast vi kom igång senare än vi tänkt.... men oj vilken sjukt skön dag vi har haft!! lugn o ro.. bara varit hemma hela dagen.. ingen tv på.. utan vi har bara myst med varandra. Blev inte riktigt som vi tänkt i grabbarnas sovrum.... men lekrumet blev över förväntan.. imorgon är det "piffandet", o det är ju det som är roligt:-)
Då vi höll på o grejade i deras rum så kom vi fram till att vi är sjukt nöjda med att vi har fått till det så att det inte känns allt för litet i vårat "lilla" hus. Det är ju trots allt bara ca 102 kvm.,,, men efter att ha fixat o trixat så känns det inte litet. Ordning o reda är a & o!!! Att trädgården är ca 3000 kvm gör såklart att somrarna känns helt underbara.. även vårt relativt stora uterum! :-) trots alla fördelar.. så funderar vi ibland på att flytta. Mkt pga. läget... alltså.. vi älskar själva läget.. men... vi hade önskat att det var mer nära till barnfamiljer eller att vi skulle ha en samlingspunkt vi kunde gå till med kidsen. med vår stora tomt funderar jag fan på att bygga en rejäl lekplats hos oss.. det skulle ju lösa problemet... skulle så gärna vilja ha gångavstånd till ngn som barnen kunde leka med o vi umgås med! vi får se.. om stannar här.. eller inte!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0