Familjen Halsfluss

ja.. det skulle kunna vara ett passande namn. Min oro över  halsflussen var inte obefogad.. Felix klagade mer o mer över halsen igår o var jättedålig i morse. Att pappan i huset blev jättedålig under gårdagen med hög feber o hade jättont i halsen gjorde ju så att jag även tvingade iväg han till primärvårdjouren.. väl där så kollade läkaren först i felix mun o sa att det var gränsfall för att få penicillin, men dom skulle göra ett sånt där test .. men då hon sedan kollade i daniels mun så sa hon att det inte var ngn tvekan att daniel hade halsfluss.. o då.. "plötsligt händer det", läkaren var vettig! hon skippade o plåga felix med att göra ett sånt där halsprov o sa att då jag nyligen haft halsfluss.. o daniel har det .. o då felix är ordentligt svälld med ojämnheter på halsmandlarna så sa hon att hon skrev ut penicillin för annars skulle vi ändå sitta på vårdcentralen i morgon med honom!! jag o daniel bara gapade... tänk.. dom finns alltså.. läkare som kan ta egna beslut o gå emot "gammläkarna" ... det va en ung läkare.. o tjej också!! va nog därför :-)

Om vi bortser fr halsflussen så har vi haft en bra helg. Jag jobbade igår.. på kvällen va det middag hemma hos oss o sedan majbrasa!! va jättemysigt.. men nästa år tror jag att jag gör en egen brasa eller hoppas på att det blir ngn majbrasa i bergafjärden. Va för mkt fjortisar o fylla, o det kändes som om att brasan inte var så hälsosam.. eller röken  fr den. Idag har vi inte gjort så mkt! sköööönt!
näe.. kl är mkt.. dags o hoppas i säng om jag ska orkar med kidsen i morgon!
hoppas ni alla har haft en fin helg! kram

Kommentarer
Postat av: Marianne Björklund

Attans att de äldsta gubbarna skulle bli krassliga. Menar förstås inte Emil som är näst äldst utan de äldsta på två ben. Stort tack för mysig valborgsmiddag och god mat. /mommel

2011-05-02 @ 20:42:30
Postat av: Marianne Björklund

Attans att de äldsta gubbarna skulle bli krassliga. Menar förstås inte Emil som är näst äldst utan de äldsta på två ben. Stort tack för mysig valborgsmiddag och god mat. /mommel

2011-05-02 @ 20:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0