kors i taket

....gott nytt år!
Hoppas alla har haft en fantastiskt mysig jul och en ännu mysigare nyårsafton. Vi har haft det otroligt mysigt hela jul o nyår. Inga sjukdomar :-) Felix klarade av en liten halsfluss veckan innan julafton, men utäver det.. nada! usch.. hur kunde jag skriva detta.. nu kommer det säkert ngn basilusk och hoppar på hela familjen.
Vi har faktiskt varit väldigt friska på sistone...(ja hetrregud, undra va vi kommer åka på nu), va ju en liten period då jag började på jobbet i september då vi åkte på förkylningar, som resten av jobbet.
Ibland så funderar jag på om handels inte var den bästa miljön för mig, var ju som en liten svamp. Det är otroligt skönt att inte vara sjuk så ofta.. och ännu skönare att om jag är det.. eller om barnen är det.. så ringer jag ett samtal.. o sen är det klart. Dom som inte jobbat inom handels, restaurang, o en del andra yrken vet nog inte riktigt hur det känns då det liksom inte finns ngn personal som kan hoppa in.
Men jag hoppas naturligtvis att 2012 ska bli ett friskt år. Att vi varit så friska på sistone tror jag mest beror på att barnen blivit äldre. Känns som att när Linus kom över 3 årsåldern så hände något.
Till ngt helt annat.. till jobbet. Jag har nu fått reda på att jag fått förlängt tom augusti, som alla andra som började i september. Känns fantastiskt bra.. även om det hade känts ännu bättre att ha fått fast.  Bara att hålla tummarna.
Jag trivs otroligt bra på jobbet, men jag kan sakna den där gemenskapen man hade inom handels, även om man inte sågs så ofta. Men när man väl gjorde det så var det liksom 3-4 st i en butik.. inte äver hundra som det är här. Men jag har planer på att vinna över vissa till "kassan" så att jag kan få ännu trevligare sällskap där.
Utöver jobb o sjukdomar så händer inte så mkt. Vi njuter av att vara tillsammans, våndas lite över att barnen har långa dagar på dagis, men njuter av kvällarna o de lediga helgerna.
Jag har ju sex veckors semester så jag ska ta ut en redan nu i mars. Ska bli underbart! vi hade planer på att åka till åre, men sen tänkte vi hassela som är närmare.. tji fick vi, verkar vara fullbokat i hassela. Så nu håller vi på o velar hit o dit. Tips mottages tacksamt!, Vemdalen har vi varit i så mkt, o vi tycke rinte att det finns så jättemkt att göra där. Utöver att åka skidor då. tycker åre o hassela är bra då dom har bad där. Varken våra grabbar eller jag åker ju slalom, än... det kommer väl hoppas jag.
Näe, dags o hoppa i säng. Ännu en dag på jobbet, o en underbar eftermiddag med dom bästa på hela jorden. Min familj.
god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0